• Fri frakt på alla ordrar
  • Alla kunder som handlar får välja en gratisvara i avdelningen Gratisvara
valkomen

Retur & reklamation

Transportskador

Vi på SVHH AB tar ansvar för varor som har skadats eller kommer bort i transporten. Om du upptäcker att varan är skadad i transporten eller på något annat sätt så måste du kontakta oss inom en rimlig tid, dock inom 2 månader. Upptäcker du att varan är skadad på något sätt så kontakta utlämningstället och meddela därefter kundservice på 070-795 7964.

Byte och returer

Är du inte nöjd med något du beställt har du 14 dagars ångerrätt efter det att du mottagit varan, förutsatt att varan inte varit använd. Ångerrätt gäller under följande förutsättningar:

  • För att ta ställning till om du vill ha en vara måste du kunna undersöka den. Men om du ska kunna lämna tillbaka något måste den vara i så kallat väsentligen oförändrat skick. Du ska alltså inte ha använt varan före retur. Varan ska därmed returneras ren från damm, hudrester, hår, smink, parfym eller andra främmande lukter.
  • Om du har använt en vara eller hanterat den på ett sätt som inte är nödvändigt för att undersöka den kan vi kräva ersättning för varans värdeminskning.
  • Vid köp av vara där en trosa ingår skickas de i de flesta fall fastsatta på varan, t ex vid köp av korsett. Om trosorna plockats bort, eller inte sitter fast på varan, går det av hygienska skäl inte att ångra köp eller byta.
  • När du ångrar ett köp ska du inom 14 dagar från den dag du mottog varan skicka tillbaka den till oss.
  • Du får själv betala returfrakten. Du bestämmer själv hur du skickar tillbaka varan. Men tänk på att du ansvarar för varan tills den når säljaren, alltså även under transporten.
  • Vi löser ej ut varor som skickas till oss mot postförskott, efterkrav eller om den är ofullständigt frankerad.
  • Vi accepterar inte returer eller byten av reavaror och prissänkta varor.
  • Återbetalning av kostnaderna för varan sker inom 14 dagar efter det att vi erhållit varan.
  • Vid all retur och byte är det viktigt att du kontaktar oss innan du skickar varan för att få godkännande av retur.

Observera att underkläder är klassade som intimprodukter och är undantagna från den lagstadgade rätten till ångerrätt. Till intimprodukter räknas:

  • Trosor
  • Badkläder
  • Strumpor, strumpbyxor, kroppsstrumpor, stockings, stay-ups och liknande
  • Handskar
  • Kläder och underkläder i vinyl (lack och pvc)
  • Set/underklädesset där trosor ingår
  • Body/teddy

Korsetter och bustiers kan du dock byta en gång och då till en annan storlek. Observera att om en trosa finns med i leveransen får den inte ha avlägsnats från plagget. I de fall detta skett kan vi inte acceptera ett byte.

Byte till andra varor behandlas som ny beställning.

Eventuell återbetalning sker inom 14 dagar räknat från den dag den returnerade varan kommit till oss.

Reklamation

Om en vara är felaktig eller felexpedierad ska du så snart som möjligt, senast inom 14 dagar kontakta kundservice@undergott.se och ange felet, så får du information om hur du ska gå tillväga. Observera att vi ställer samma krav på varans skick som vid returer.

Vi står för kostnaden vid dessa returer om reklamationen godkänns. Vi har då enligt lag upp till 3 gånger på oss att åtgärda felet. Transportskada ska anmälas till utlämningsstället så snart skadan upptäcks.

Övrigt

Vid eventuell tvist kommer SVHH AB att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och svensk lag.

Kundservice

Vid eventuella frågor eller för mer information, kontakta:

SVHH AB
Pershyttan Björklunda 184
713 91 Nora

kundservice@undergott.se
070-795 7964, 070-795 7965